pátek 28. března 2014

Další otevřený dopis pro české ženy z Dánska

Stejně jako pár z Nizozemí, přidaly se oba páry z dánska. Bude toho více, tak jim dáme rovnou slovo:
---------------------------------------------------------------------
Mit navn er Andrea Morganson og jeg kom med en ven i Prag. Min vens navn er Artur Bergstermann . Vi København , og sammen gav de os vores venner , kolleger , vi besøgte dig . Vores samarbejde med Arthur er resultatet af et eksperiment , hvor projektet Robinhelp hvor folk arbejder, at du har besøgt . I vores tilfælde er det den første ecperiment denne art, og vi stadig holde. Når vi ser dig, tog vi med os et par mere, som vi har sat sammen på denne måde , og der er mere .

Min ven Artur er ligeledes plaget som Robin Hronek , som vi kender dig. Selvom noget bedre se og ikke har problemer med motorikken , men dårligt socialt klassificeret , det er meget veluddannede og en stor fordel for vores Robinhelp dansk version af projektet var, at vi mødte på sit arbejde for en filial af Allied Social Services i København. Som sygeplejerske jeg var interesseret , selvom Arthur ville have mig til at prøve at bære ham på min ryg , jeg gjorde det, og jeg er glad for, jeg kom ind i en organisation, hvor jeg møder interessante mennesker.

Arbejdede med Arthur på de originale konsulenttjenester til handicappede , organisere foredrag og nogle gange tager det nogen, så denne udvidelse af omsorg for den ensomme mand i form af partnerskab blomstrer i hele Danmark. På anmodning af vores kolleger fra Holland skriver dette brev til tjekkiske kvinder til at tage et eksempel fra mig og samarbejdede med PCA Praha også Robinhelp projekt.

Således vil vi kontakte vores kolleger rundt om i verden til at slutte dette brev med en anmodning om at følge eksemplet fra kvinder, der blev kammerater kolleger af Robin Hronek i at arbejde for en international velgørenhedsorganisation Allied sociale Services og lignende organisationer , der tager sig af handicappede borgere udvide af pleje i form af partnerskab. Par afholdt gennem sådanne indsats som din Robinhelp vil blive sendt til at besøge Prag og skrive et lignende brev , som jeg skriver , for eksempel.

Tak for din opmærksomhed og ønsker dig held og lykke

Andrea Morganson

Hej, tjekkiske venner 

Jeg Artur Bergstermann og jeg er hovedarrangør af konsulenttjenester for handicappede zdraviotně fra Allied sociale ydelser i Danmark, mens jeg Personalekontoret af denne organisation i København. Jeg ønsker dig held og lykke i at arbejde sammen. 

Artur Bergstermann

Milé kolegyně z české republiky,

Jmenuji se Andrea Morganson a přijela jsem se svým přítelem do Prahy. Můj přítel se jmenuje Artur Bergstermann. Jsme z Kodaně a dohromady nás dali naši přátelé, jejichž kolegy jsme navštívili u Vás. Náš vztah s Arturem je výsledkem experimentu, jakým je projekt Robinhelp, na kterém pracují lidé, které jsme u Vás navštívili. V našem případě jde o první ecperiment tohoto druhu a stále nám to vydrželo. Když jsme Vás navštívili, vzali jsme s sebou další pár, který jsme dali takto dohromady a je toho více.

Můj přítel Artur je podobně postižený jako Robin Hronek, kterého jsme u Vás poznali. Sice o něco lépe vidí a nemá potíže s motorikou, ale špatně se sociálně zařazuje, je velice vzdělaný a velkou výhodu pro naší dánskou verzi projektu Robinhelp bylo, že jsme se poznali při jeho práci pro pobočku společnosti Allied Social Services v Kodani. Jako zdravotní sestru mne to zajímalo, a i když chtěl Artur ode mne, abych ho zkusila nosit na zádech, zvládla jsem to a jsem ráda, že jsem se dostala do organizace, kde se setkávám se zajímavými lidmi.

Spolupracuji s Arturem na tomto originálním rozšíření služeb pro zdravotně postižené, pořádáme přednášky a občas to někoho zaujme, tak se toto rozšíření o péči o osamělé muže formou partnerského soužití rozmáhá po celém Dánsku. Na přání našich kolegů z Holandska píšeme tento dopis českým ženám, aby si ze mně vzaly příklad a spolupracovali se společností PCA Praha také na projektu Robinhelp.

Budeme tedy kontaktovat naše kolegy po celém světě, aby se přidali k tomuto dopisu se žádostí o následování příkladu žen, které se staly družkami kolegů Robina Hronka v oblasti práce  pro mezinárodní charitativní organizaci Allied Social Services a podobné organizace, které péči o zdravotně postižené spoluobčany rozšiřují o péči formou partnerského soužití. Páry  vzniklé pomocí podobných pokusů, jako je Váš Robinhelp, budou poslány na návštěvu Prahy a  mají napsat podobný dopis, jaký píši na příklad já.

Děkuji za pozornost  a přeji hodně štěstí a úspěchů

Andrea Morganson

Zdravím, české přátele,

Jsem Artur Bergstermann a jsem hlavní organizátor  v oblasti rozšíření služeb pro zdraviotně postižené u společnosti Allied Social Services v Dánsku a zároveň jsem pracovník osobního oddělení této organizace v Kodani. Přeji hodně štěstí a úspěchů při spolupráci.

Artur Bergstermann


Kurt Stevansen Helena Ivarsen sundhed og tjekkiske kvinder. 

Vi Gyngermose for Dans og vi Daiki foredrag Bergstermanna Arthur og Andrea Morganson. Mit navn er Helena Ivarsen og også behage tjekkiske kvinder til at tage et eksempel fra mig. 

Med Kurt vi kender fra skole, og vi var venner. I lang tid vidste jeg ikke forstå, hvorfor jeg bære det på ryggen, eller hvorfor han ønsker at have sex på den anden dato. Forelæsning vores kolleger fra København åbnede mine øjne. Det er dejligt. 

Hej og tak 

Helena Ivarsen + Kurt Stevansen


Kurt Stevansen a Helena Ivarsen zdraví české ženy.

Jsme z Gyngermose v Dánsu a jsme spolu dáíky přednášce Artura Bergstermanna a Andrea Morganson. Já se jmenuji Helena Ivarsen a také prosím české ženy, aby si ze mně vzaly příklad. 

S Kurtem se známe ze školy a byli jsme kamarádi. Dlouho jsem nechápala, proč ho mám nosit na zádech, nebo proč chce sex už na druhé schůzce. Přednáška našich kolegů z Kodaně mi otevřela oči. Je to skvělé.

Zdravíme a děkujeme

Helena Ivarsen + Kurt Stevansen


Žádné komentáře:

Okomentovat