pondělí 12. prosince 2016

Otevřený dopis pro české ženy ze Slovenska

Dlouho jsme nedostali ke zveřejnění  žádný otevřený dopis ze zahraničí který píše českým ženám nějaká žena která si ve své zemi zkusila spolupracovat na projei když bylo Slovensko kdysi pohromadě s Českou republikoiu přesto to tam fungujektu +Robinhelp  o kterém píše jak je to báječné a jak je ráda že mohla někomu pomoci. Zcela exluzivně tu pro vás máme otevřená dopis ze Slovenska který  je zajímavý tím že  i když bylo Slovensko po dlouhá léta pohromadě s Českou republikou přesto to tam funguje i když to kolegové z PCA Slovakia dělají přesně stejně jako +Robin Hronek v Praze u +PCA Praha .

Oproti jiným otevřeným dopisům zde nemáme pčewklad originálu do češtiny. Myslíme si že zejména ženy ve věku  okolo 40 let ze kterých bychom chtěli vybrat družku pro Robina Hronka, ještě umí slovensky.
-------------------------------------------------------------------------------------
Zdravím ženy z Čiech.

Dovoľte mi aby som sa predstavila. Volám sa Alena Kocúrová a rada by som Vám povedala niečo o takomto naozaj podivnom pokuse ktorého som sa zúčasnila začiatkom Decembra. Volalo sa to Robinhelp a bol to pokus novej organizácie pomáhajúce zdravotne postihnutým ľuďom u nich doma ktorá sa u nás volá PCA Slovakia a prevádzkuje jej slovenská pobočka organizácie BATRADIS. Týmto by som rada pozdravila svojich kolegov zo spoločnosti PCA Praha a slovenskej pobočky organizácie BATRADIS.

Je mi veľmi ľúto že sa v Prahe nedarí rozbehnúť projekt Robinhelp aj celú činnosť spoločnosti PCA Praha. Roto Vám a hlavne slovenským ženám napísať otvorený list aby si zo mne vzali pžíkla a tiež to skúsili.

Hlavnou postavou toho čudného pokuse bol jeden muž ktorý ako ja býva tiež v Bratislave na sídlisku Petrželka s ktorým sme sa často stretávali v samoobsluhe alebo na pošte kde pracujem ako poštová úradníčka na prepážke a niekedy roznášame listy. Preto sa vlastne poznáme.

Ten človek sa volá Peter Midlár a má nemohúceho otca. Sám bude tiež nejako zdravotne postihnutý pretože mi nepripadá normálny aby dospelý človek chcel od niekoho nosiť na chrbte a to hlavne oid žien. Preto sa mu páčim pretože som vyššie ako on a aj toto zvládam celkom dobre protožýe na pošte bývam niekedy u balíkov.

Aj keď tomu nerozumiem podarilo sa mi zistiť že Peter sa necháva od žien nosiť na zádechvšeobecně pretože to nechcel len po mne a vedie si o tom akúsi evidenciu. Všetko som pochopila Azz na tom podivnom pokuse kde boli aj ďalšie ženy z tej evidencie.

Takých mužov ako je Peter Midlár tam bolo viac. Myslím že boli dvaja a obaja mali podľa mňa rovnakú duševnú poruchu ako Peter že sa nechávali vo svojich mestách nosiť od žien na chrbte a vedú si o tom evidenciu tvorenú ich osobnými údajmi. Pokladám sa za celkom tolerantní osobu ale nebola som si tým istá. Vďaka veľkosti tej akcie kde som sa stala družkou toho Petera Midlára. Bolo tam totiž veľa ľudí hlavne pred obchodným centrom Petrželkaa kde bol na parkovisku koncert akejsi Marie Smaulové z Prahy. Myslím že by som s tým Peterom Midlárom mala vážnejšie známosť aj bez takýchto darov ktoré sme dostali. Stačila by mi tá akcia pretože to bol neskutočný zážitok.

Podľa zmluvy ktorú som so zástupcom spoločnosti PCA Praha podpísala, sa starám o Petera ako jeho životná partnerka a starám sa o jeho otca. Pretože som nosenie na chrbte zo všetkých žien v evidencii zvládla najlepšievraj dokážem s pánom Štefanom Midlárom manipulovať. Našťastie je to pravda a rak nie je potředba Petrovu otcovi stále prezliekať posteľ len preto že sa potreboval vymočiť alebo vysrať. Aby to nebolo v posteli posadím vžýdy starého pána Midlára na gramofón. Kúpanie dá trochu viac práce pretože musím toho človeka odniesť do kúpeľne a dať ho do vane a potom ho zase priniesť. Na chrbte alebo urobiť koňa veľmi nejde. Na chrbte sa ten koho nosíme musí držetz oboma rukami čo v tomto prípade nejde. Štefan Midlár mal mozgovú mŕtvicu a nehýbe ľavou rukou a nohy ho neunesú. Na vozenie na robenie starému pánovi koňa sú v byte nízke stropy a hlavne by sa na výšku ndprošlo dverami.

Tú Máriu Smaulovú som potom osobno spoznala v Prahe keď sme prijali pozvanie spoločnosti PCA Praha. Spoznala som Robina Hronka ktorý je na tom psychicky rovnako ako môj Peter a navyše zle vidí. Aj to vozenie na koňov či už na chrbte alebo ramenách je po tom čo všetko som zažilka v poriadku. Ako s Peterom tak s Robinom Hronkom sa mi podarili oba spôsoby.

Bola by som veľmi rada keď to v Prahe Vayše ženy tiež skúsi pretože som sedozveděla že Robin Hronewk má matku s rovnakými alebo veľmi podobnými zdravotnými problémami a toto by bolo riešenie ktoré by Robinovej rodinu stálo oveľa menej peňazí ako platiť za nemocnicu.

Ďakujem moc za pozornosť.

S pozdravom

Alena Kocúrová - alena.kocurova@batradis.sk
----------------------------------------------------


Žádné komentáře:

Okomentovat